Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ın, küresel ölçekte en prestijli yerel yönetim yapılanması olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı koltuğuna oturması, Konya genelinde geniş bir yankı uyandırdı ve büyük bir sevinç yarattı. Dünya genelinde yerel yönetimlerin zirvesi olarak kabul edilen bu gelişmenin ardından, siyaset ve yerel yönetim dünyasından tebrik mesajları gecikmedi. Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mustafa Akış ile Beyşehir Belediye Başkanı Adil Bayındır, yayımladıkları resmi mesajlarla Başkan Altay'ı bu yeni ve vizyoner görevinden ötürü kutladı.MUSTAFA AKIŞ: KONYA’MIZ DÜNYA BELEDİYECİLİĞİNİN MERKEZİNDE DAHA GÜÇLÜ YER ALACAKCumhurbaşkanı Başdanışmanı Mustafa Akış, sosyal medya platformları üzerinden yaptığı paylaşımda, Uğur İbrahim Altay'ın UCLG Dünya Teşkilatı Olağan Kongresi'nde elde ettiği bu zaferin sadece Konya için değil, tüm Türkiye ve yerel yönetim camiası adına devasa bir gurur vesilesi olduğunu vurguladı. Akış, "Bu önemli görevle birlikte Konya'mız dünya belediyeciliğinin merkezinde daha güçlü bir şekilde yer alacak, Türkiye'nin yerel yönetim vizyonu uluslararası alanda en üst düzeyde temsil edilecektir. Sayın Başkanimizi gönülden tebrik ediyor, yeni görevinde üstün başarılar diliyorum." ifadelerini kullandı.BAŞKAN BAYINDIR: ULUSLARARASI ALANDA ÜLKEMİZİ BAŞARIYLA TEMSİL EDECEĞİNE İNANİYORUMFas'ta gerçekleştirilen tarihi kongreye bizzat katılarak süreci yakından takip eden Beyşehir Belediye Başkanı Adil Bayındır da yayımladığı kutlama mesajıyla yaşanan büyük mutluluğu paylaştı. Uğur İbrahim Altay'ın Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı'na seçilmesinin önemine değinen Bayındır, "Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Uğur İbrahim Altay'ı gönülden tebrik ediyor, üstlendiği bu önemli görevin ülkemiz, şehirlerimiz ve yerel yönetimler adına hayırlı sonuçlar getirmesini temenni ediyorum. Uluslararası alanda ülkemizi başarıyla temsil edeceğine inanıyor, görevinde üstün başarılar diliyorum." dedi.KÜRESEL ÖLÇEKTE DEV MEMNUNİYETDünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimin çatı kuruluşu olan ve milyarlarca insana ulaşan UCLG'nin başkanlığına Konya'dan bir ismin seçilmesi, yerel yönetim kulislerinde ve Konya halkında derin bir memnuniyet doğurdu. Uluslararası diplomasi arenasındaki bu hamle, Türkiye'nin modern belediyecilik vizyonunu küresel ölçekte yönlendireceğinin en net göstergelerinden biri olarak kayıtlara geçti.
Gündem
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 14:21
Uğur İbrahim Altay'a tebrikler yağıyor
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın, 240 bini aşkın yerel yönetimi temsil eden UCLG Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı’na seçilmesi şehirde büyük bir coşkuyla karşılandı. Tarihi başarı üzerine Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mustafa Akış ve Fas'taki kongreye katılan Beyşehir Belediye Başkanı Adil Bayındır peş peşe tebrik mesajları yayımladı.
Gündem
26 Haziran 2026 - 14:21































