Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından organize edilen darülmülk Kutlamaları ve Anma Programı, Konya’nın Türkiye Selçuklu Devleti’ne başşehir oluşunun 929. yılı kapsamında büyük bir gururla gerçekleştirildi. Selçuklu Sultanları’nın ebedi istirahatgahı olan tarihi Alaeddin Camii avlusunda düzenlenen program, Konya’nın köklü geçmişini ve kültürel mirasını bir kez daha gözler önüne serdi."YALNIZCA BİNALARI DEĞİL HAFIZAYI DİRİ TUTUYORUZ"Programda katılımcılara hitap eden konya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Konya'nın geçmişle bugünü, hikmetle irfanı ve devlet aklıyla gönül dilini harmanlayan kadim bir medeniyet merkezi olduğunu ifade etti. Kentin tarihi merkezini ihya etmek için yürütülen çalışmalara değinen Koru, "Bizler bu aziz şehre hizmet ederken her an büyük bir sorumlulukla hareket ediyoruz. Ecdadımızdan kalan eserleri yeniden ayağa kaldırırken, yalnızca binaları onarmıyor, aslında bir milletin hafızasını diri tutuyoruz. Bizim asıl görevimiz Sultan Alaaddin'in, Kılıçarslan'ın, Mevlana'nın ve bu topraklara mührünü vuran nice büyük gönül ve devlet insanının emanetini korumak, bu mukaddes emaneti çocuklarımıza çok daha güçlü şekilde devretmektir" dedi. Koru ayrıca, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçilerek uluslararası alanda büyük bir başarıya imza atan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ın selamını ileterek kendisini tebrik etti."KONYA'YI ANLATMAK ZAMANIN ÖTESİNE GEÇMEKTİR"Konya Valisi İbrahim Akın ise konuşmasında kentin insanlık tarihindeki stratejik önemine dikkat çekti. İnsanlığın ilk yerleşik hayata, tarıma ve toplumsal düzene geçtiği Çatalhöyük'te başlayan bu muazzam hikayenin asırlar sonra bir devlet nizamına dönüştüğünü belirten Vali Akın, "1097 yılında Selçuklu Devleti'ne başşehir olan Konya, iki asrı aşkın bir süre boyunca bilimin, sanatın, mimarinin, ticaretin ve devlet yönetiminin de küresel merkezi olmuştur. Selçuklu'nun asil sembolü olan çift başlı kartal, aslında Konya'nın ruhunu ve yüksek ülküsünü temsil etmektedir" ifadelerini kullandı. Bu kutlamaların geçmişi bugünle buluşturan bir medeniyet şöleni olduğunu kaydeden Akın, UCLG Başkanlığına seçilen Başkan Uğur İbrahim Altay'ı tebrik ederek bu görevin dünya belediyeciliğine hayırlı olmasını diledi.KENT PROTOKOLÜ VE VATANDAŞLAR BİR ARADAAnlamlı anma programına; Konya Hava Savunma ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Yusuf Diker, Konya İl Jandarma Komutanı Tümgeneral Cemil Lütfü Özkul, Konya İl Emniyet Müdürü Necmettin Koç, Meram Kaymakamı Bayram Yılmaz, Karatay Kaymakamı Cengiz Ayhan, Selçuklu Belediyesi Başkan Vekili Ali İmran Arıtan, Kültür Turizm Müdür Yardımcısı İsmail Dığrak, AK Parti İl Başkan Yardımcısı Şerife Didem Yurdal ve AK Parti İl Yönetim Kurulu Üyesi Galip Kavasoğlu başta olmak üzere çok sayıda davetli katıldı. Protokol konuşmalarının ardından tarihi geleneği yaşatan görkemli bir "Nevbe Merasimi" icra edildi. Anma programı, Selçuklu dönemini ve Konya'nın payitaht oluşunu anlatan duygu dolu bir tiyatro gösterisiyle son buldu.
Kültür-Sanat
Yayınlanma: 27 Haziran 2026 - 15:42
Darülmülk Konya Ecdadını Alaeddin Camii'nde Andı!
Konya’nın Türkiye Selçuklu Devleti’ne başkent oluşunun 929. yıl dönümü, tarihi Alaeddin Camii avlusunda düzenlenen "Darülmülk Kutlamaları ve Anma Programı" ile coşkuyla kutlandı.
Kültür-Sanat
27 Haziran 2026 - 15:42
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir































